• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

terramag.beterramag.be

Alles over grondverzet, recyclage en werftransport

  • Nieuws
  • Activiteiten
  • Bouwmachines
  • Graafmachines
  • Technieken
  • Partners
    • Firma BEEL
  • Contact & meer
    • Contact
    • Adverteren
    • Nieuwsbrief
  • icon

2e prijs VDL Weweler en D-TEC bij Trailer Innovation-awards

Transport 5 oktober 2022

Toeleverancier VDL Weweler en trailerbouwer D-TEC veroverden met hun innovatieve en revolutionaire luchtveersysteem MBS OMEGA de 2e plaats bij de internationale award-verkiezing Trailer Innovation. Dit in de categorie ‘Chassis’.

VDL Weweler ontwierp het prijswinnende systeem en bouwt deze systemen ook. D-TEC is betrokken bij de praktijktest en wil deze nieuwe luchtveersystemen gaan toepassen op haar trailers. 

Lichtste veersysteem in Europa 

Het luchtveersysteem MBS OMEGA bevat een revolutionaire omega-vormige veerstalen draagarm, die het mogelijk maakt om een extreem licht veersysteem te bouwen. Met een gewicht van ongeveer 100 kilo per as is het MBS OMEGA-systeem momenteel het lichtste veersysteem in Europa. 
De ophanging is gestandaardiseerd, zodat er één type is dat toepasbaar is op alle soorten chassis.

Lagere CO2-uitstoot

D-TEC directeur Gerrit van Vlastuin is verguld met het nieuwe systeem: ‘Bij onze trailerproductie hebben we altijd twee typen veersystemen gehad voor 9 of 10 tons assen. Met dit nieuwe MBS OMEGA-luchtveersysteem kunnen we dit terugbrengen naar één systeem, waarmee we onze productie verder kunnen standaardiseren. Bovendien is het productieproces om het luchtveersysteem aan de chassisbalk te bevestigen ook een stuk eenvoudiger.’

Van Vlastuin ziet daarnaast ook verschillende voordelen voor de eindgebruikers. ‘Deze chassis zijn nu veel makkelijker en sneller te onderhouden, omdat men overal veel makkelijker bij kan en er minder onderdelen zijn.’ 

Dankzij het lage gewicht van het veersysteem vermindert het ook nog eens de CO2-uitstoot. En het sluit goed aan bij de uitgangspunten van D-TEC om trailers te produceren met een laag leeggewicht. Niets voor niets luidt de slogan van D-TEC: lift up your profit!

Test

D-TEC test op dit moment het nieuwe veersysteem bij een bestuurbare tankoplegger met een aslast van 10 ton, de zwaarste toepassing die de trailerbouwer heeft. ‘De resultaten van deze test zien er goed uit en we willen dit graag verder uitrollen in onze productontwikkeling en productie’, aldus Gerrit van Vlastuin. 


Info – d-tec.nl

Deel dit artikel:

Tags
D-TEC

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Terra
11 feb

Terra-nieuws vanaf nu op deloonwerker.be

batterijen
20 dec

Wettelijke aanvaardingsplicht batterijen

Engcon EC02 Basic
17 dec

Engcon lanceert EC02 Basic

"Universele componenten en hufterproof"
17 dec

"Universele componenten en hufterproof"

Rototilt
10 dec

Rototilt introduceert draaikantelstukken in drie nieuwe landen

Toon meer

Speciaal voor jou! Nieuws over transport

De nieuwe Volvo FH16: meer kracht – minder brandstof

“Een daverend succes voor ons "Full Liner" evenement in Genk

“Een daverend succes voor ons “Full Liner” evenement in Genk

Volvo elektrische waterstoftruck met brandstofcel

Volvo lanceert vrachtwagens aangedreven op waterstof

Meer lezen?

Kies uit onderstaande thema's:

Activiteiten

Bouwmachines

Graafmachines

Technieken

Footer

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Activiteiten
  • Bouwmachines
  • Graafmachines
  • Technieken
  • Partners
    • Firma BEEL
  • Contact & meer
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Cookiebeleid