• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

terramag.beterramag.be

Alles over grondverzet, recyclage en werftransport

  • Nieuws
  • Activiteiten
  • Bouwmachines
  • Graafmachines
  • Technieken
  • Partners
    • Firma BEEL
  • Contact & meer
    • Contact
    • Adverteren
    • Nieuwsbrief
  • icon

Unieke Keestrack Shredder met vertrouwde aandrijving

Actueel 10 juli 2024

Keestrack kiest voor nieuwe DEUTZ motor

Keestrack heeft sinds kort de eerste shredder op rupsen, de P3, in zijn productgamma. Deze compacte 2-shaft shredder is uitgevoerd met 2 heavy duty assen die gemakkelijk gewisseld kunnen worden. In verschillende opstellingen kan de shredder voor verschillende toepassingen gebruikt worden zoals bouwafval, mineraal afval, biomassa, groen afval, stamhout en wortels, afvalhout, industrieel & huishoudelijk afval, plastics, licht metaalafval, banden etc.

De Keestrack P3 rupsmobiele shredder van 16t beschikt over een opklapbaar laadplatform om de shredder te voeden. De shredder heeft een voedingsopening van 1589 x 1200 mm en een as diameter van 700 mm. Het koppel van 90.000 Nm per as zorgt voor een enorme kracht van 180.000 Nm. De snelheden van de assen zijn 45 en 25 toeren per minuut. De rotatie verschilt naar gelang het gekozen programma. De shredder is voorzien van een automatisch ontgrendelingssysteem door de draairichting te keren.

De P3 is beschikbaar met enkele opties zoals een overband magneet, om kostbare metalen te scheiden, afstandsbesturing en een brandstofpomp.

Zoals bij elke Keestrack machine is ook op de P3 een gemakkelijke toegang voor service, onderhoud en reparaties. Het motorcompartiment is zeer toegankelijk waarin de nieuwe motor van DEUTZligt.

Adblue en DPF

De nieuwe DEUTZTCD 5.2 L4, is een efficiënte en compacte 5,2 liter 4 cilinder motor. Deze krachtige, 170 kW & 950 Nm motor voldoet aan alle EU Stage V en US EPA Tier 4 eisen. Deze motor maakt gebruik van DVERT® selectieve katalytische reductie (AdBlue) en roetfilter (DPF) en is HVO-gecertificeerd, wat betekent dat de motoren op ecologische biodiesel kunnen draaien. Het krachtige DEUTZ Common Rail (DCR®) injectiesysteem en de elektronische motorregeling (EMR) met intelligente koppeling naar het aandrijfmanagement zorgen voor optimale motorprestaties bij een laag brandstofverbruik.

De nieuwe DEUTZmotor maakt geen gebruik van uitlaatgasrecirculatie (EGR) omdat de Euro Stage V norm zonder deze stap gehaald wordt. Op deze manier wordt de betrouwbaarheid verhoogd en is de motor minder storingsgevoelig. Bovendien is dit ook kosten efficiënter.

De motor en uitlaatgasnabehandeling (EAT) zijn geoptimaliseerd en zorgen zo voor het laagste verbruik en de laagste totale bedrijfskosten. DEUTZ biedt een flexibele opbouw van het systeem. Daardoor hebben machinebouwers heel veel flexibiliteit om de motor in hun machine te plaatsen.

Qua service biedt de nieuwe motor langere olieverversingsintervallen, tot wel 1.000 uur draaiuren, een onderhoudsvrije riemaandrijving en eenvoudige vervanging van de motorvloeistoffen, deze verlagen de bedrijfskosten en de onderhoudstijd en verhogen de uptime van de machines.

Door de integratie van de nieuwe DEUTZTCD 5.2 L4 motor in de Keestrack P3 ontstaat er een zeer compacte, betrouwbare en efficiënte machine met veel uptime.


Info – Keestrack

Deel dit artikel:

Tags
Keestrack WK28

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Terra
11 feb

Terra-nieuws vanaf nu op deloonwerker.be

batterijen
20 dec

Wettelijke aanvaardingsplicht batterijen

Engcon EC02 Basic
17 dec

Engcon lanceert EC02 Basic

"Universele componenten en hufterproof"
17 dec

"Universele componenten en hufterproof"

Rototilt
10 dec

Rototilt introduceert draaikantelstukken in drie nieuwe landen

Toon meer

Speciaal voor jou! Nieuws over actueel

liebherr

Liebherr en STRABAG testen een wiellader op waterstof

DAF restauratie NAT

Concessiehouder Garage De Plecker-Pauwels restaureert oldtimer DAF-trekker voor Sarens

Steelwrist X12 SQ tiltrotator voldoet aan Open-S standaard

Meer lezen?

Kies uit onderstaande thema's:

Activiteiten

Bouwmachines

Graafmachines

Technieken

Footer

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Activiteiten
  • Bouwmachines
  • Graafmachines
  • Technieken
  • Partners
    • Firma BEEL
  • Contact & meer
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Cookiebeleid